fredag 2 juni 2017

One Bag Babit, så bidrar du till en mera hållbar påskonsumtion.





"Den 1 juni 2017 lanserar Lindex One Bag Habit i samarbete med H&M, KappAhl och Gina Tricot. Syftet är att aktivt minska konsumtionen av påsar och öka medvetenheten om påsars negativa miljöpåverkan. Den 1 juni kommer vi därför börja ta betalt för alla påsar i våra butiker och allt överskott från försäljningen går oavkortat till ändamål som driver hållbar utveckling, inom miljö eller sociala frågor."

Text och bild lindex.se

Jättebra initiativ.

Har alltid med mig en tygväska från IKEA när jag handlar mat.
När jag handlar mycket på Coop packar jag även direkt i en cykelkorg.
Ofta när jag shoppar tackar jag nej till plastpåse och stoppar det i den större väska jag alltid har med mig.

Thailändarna gillar plastpåsar, till allt!
Fast vi brukar ofta ha med oss tygväska.
Enda stället vi fått betala för påse är på Macro.

Tänk på att det tar 400 år för naturen att bryta ner en plastpåse.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar