onsdag 26 april 2017

Tips inför en lång flygresa.





Har ju blivit ett antal längre flygresor genom åren.
Numera flyger jag Stockholm-Bangkok-Stockholm ( med eller utan stop på andra flygplatser ) oftast flera gånger  varje år.
Delar med mig av några av mina bästa tips för en hyfsat behaglig flygtur.
I alla fall för mig.

* Är det möjligt väljer jag sittplats i förväg ,dock betalar jag ej  för det.
Vill alltid sitta vid gången så jag enkelt kan resa mig när jag behöver gå på toaletten eller sträcka
på benen.

* För att ha bra utrymme för benen lägger jag alltid upp mitt handbaggage på hyllan.
Har förutom min crossbody-väska, i mindre storlek,  en tygväska nere vid fötterna.
Där har jag bok, tidning och sminkväska med lipgloss, tandkräm och tandborste, handkräm och 
kanske något mera.

* Liten cross bodyväska är toppen. I den finns pass, pengar, kontokort och glasögon.
 Boardingkortet ryms också där.

* Min cashmeresjal är ovärderlig. Toppen svepa om sig om det blir kallt på planet .

* Har sedan några resor tillbaka slutat dricka alkohol under flygturen. Äppeljuice och vatten blir det.
 Alkoholen torkar ut kroppen , man mår sämre.

* Om man åker sent nattflyg kan det vara bra att vara trött när man stiger på planet!
Senaste resan åkte vi kommunalt till flygplatsen, vilket var lite halv-jobbigt.
Somnade innan take-off.

* Stödstrumpor får inte glömmas. Det mår mina ben bra av. Ingen benvärk under flygturen.

                                                            TREVLIG RESA!!!

Foto oktober 2013.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar