lördag 23 januari 2016

Shopping i Dan Sing Khon, del 1.






Tog egen bil/"taxi" till Dan Sing Khon, gränsmarknaden vid Burma, redan 07.30 imorse.
Fortfarande svalt och inte så mycket folk när vi kom fram 08.00.
På bilden har jag/vi shoppat klart, 09.30.
Gränsen syns bakom mig.




Många burmeser kommer över till Thailand för att sälja och köpa.
Kuren på bilden är thailändska gränskontrollen..
Den burmeiska är ca 100 meter längre bort.
Kul att titta på allt folkliv.




Köper en massa snitt-orkideér till fantastiska priser.




Vilken lycka att kunna köpa dessa vackra blommor i stora buntar.
Fanns även vita.




Kan inte se mig mätt på blomsterprakten.




De här var lite dyrare och i mindre buntar.




Dimma över bergen i Burma.




Last med jackfrukt.




 "Den mogna jackfrukten används som färskfrukt och är saftig med en speciell arom, antingen söt eller syrlig, beroende på sort. De omogna gröna frukterna används som grönsak Ofta torkas fruktköttet i bitar som sedan används i soppor eller inläggningar. Den torkade jackfrukten är lite sötaktig i smaken och har en degig konsistens."
Källa wikipedia.

Tror aldrig jag ätit jackfrukt.




Vackra sarongtyger i en butik där jag köpte en tunika/klänning.

Fortsättning följer.......








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar