fredag 6 november 2015

Provning Vintage stories, KappAhl del 2.






Kimono provades både i storlek medium och large.
Tycker inte modellen var så snygg på, kändes lite oformlig.
Skärp i midjan , blev inte alls snyggt.
399:-.




Sammetsklänning. Storlek large.
För stor upptill, lagom nertill.
Längden är hemsk, alldeles för lång till mina 1.65 cm.

Konstig rund skugga på bilden?




Drog upp klänningen, då blev längden betydligt bättre.
Strax nedanför knäet.
349:-.




Mönstrad klänning i tunt material.
Storlek 38.
Verklige GRÄSLIG  på mig....jag ser enorm ut!!
Missklädsam längd.




Se så mycket bättre det blev med kortare längd!
499.-.




Byxor med resår i midjan.
Orkade inte ta av mig skorna för att prova.
299.-.



Provade sammetstoppen igen.
Nej den är för fyrkantig på mig.
Sammetskjol med fransar.
Storlek large, alldeles för rymlig.
Detta var tredje vändan i provrummet så stod över att hämta medium.
249:-.




Blus i genombruten spets.
Fick knappt på mig  42.....?
Dessa storlekar!
349.-.


Sammantaget tycker jag kollektionen är bättre på bild än i verkligheten.
Plaggen sitter inte så bra.
Gillar dock materialet sammet och broderierna.

Ett inköp blev det....inget klädesplagg!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar