fredag 11 september 2015

VARNING, säkerhetsbrister på VIKING LINE!!........ "kalsongman" i hytten!!







Följande har jag skrivit till Viking Line.

"Detta skedde på återresan från Helsingfors.
Sent på natten ca 04.30 skedde följande:
Jag är vaken och hör ljud , som att någon försöker mixtra med dörrlåset, tror först inte det är i vår hytt.
Plötsligt öppnas dörren och en man klädd i endast kalsonger är på väg in.
Snabbt är jag uppe och motar ut honom och försöker stänga dörren.
Som han håller ner handtaget är han på väg in.
Maken , som sovit, kommer till undsättning.
Vi lyckas stänga och låsa.
HUR är det möjligt att ta sig in i en stängd låst hytt? Vilket nyckelkort använde han? Sitt eget eller ett gammalt?
Kändes synnerligen olustigt.
Detta är en allvarlig säkerhetsfråga att främmande personer kan ta sig in i min hytt.
Vad hade hänt om vi bägge sovit eller jag varit ensam i hytten?"

Synnerligen olustig händelse.
Vi pratade med receptionen på morgonen, de hade en förklaring......dörrar kan låsas upp p.g.a.
att fartyget rör på sig, något händer i låsmekanismen??!!
Ja det känns ju väldigt säkert, upplåsta dörrar bara så där.

Få se vad jag får till svar ......återkommer om det.

Känns som jag/vi  ALDRIG åker Viking Line igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar