torsdag 24 september 2015

Bilder Stockholm.






Fortfarande kvar bilder från senaste resan.
Besökte NK igen på torsdagen 3 september, Nordiska Kompaniet som firar 100 år.

 Denna vecka 21-29 september är det festligheter, jubileumsvecka.




Härliga många "Margretheskålar" i retrofärger.
Minns att mamma alltid vispade kaksmet i en ljusblå.
Själv har jag en turkos.




Efva Attlings underbara fjärilshalsband finns numera även i guld med diamanter.
Det mindre 8.900:- , det större 11.500:-.
Örhängen 2.900.-.
Armband 3.900:-
Både örhängen och armband finns med diamanter.
Jag nöjer mig med mitt i silver!




Zanzlösa smycken , Hamngatan 10.




Läckert med pärlor. Kommer inte ihåg priser, armbandet ca. 400:-.
Finns ej i webshopen.




Blev inga fler affärer för jag ville hinna se utställningen på Slottet "The Lilian Look".
Kläderna  i utställningen är ett 30-tal plagg som prinsessan Lilian burit i samband med representation och familjehögtider under 30 års tid.
Visas i Pelarsalen t.o.m. 6 januari 2016.
Mycket sevärt, kommer ett separat inlägg om utställningen.




Välklädd vakt.




Strålande sensommarväder.




Helsingfors väntade......










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar