onsdag 19 februari 2014

Mina två inköp...Odd Molly, produktinformation stämmer inte!


Rethinker tank , melange papayaröd.
I Odd Mollys egen webshop ( även hos Lisen) står det ribbad 100 % bomull, stämmer inte.
65 % polyester  35 % bomull, ej ribbad.
Tunn i kvalitén....lite genomskinlig, jag har ett svart sidenlinne från Twilfit under.
Rymlig, storlek 2....skulle säkert räckt med storlek 1.



På bilden hos Odd Molly finns ej denna fina logga, baktill.
Vore ju bra om produktinformationen stämde....


Underbar skirt....den får åka åter....tycker den var för kort....har dock funnit en längre variant, på rea!



6 kommentarer:

  1. Märkligt att inte produktuppgifter stämmer. Just nu sitter jag på Odd Mollyinköpshänderna till jag har gått igenom garderoben klart.
    Egentligen borde man kanske hamstra istället med tanke på prisbilden på Tradera just nu men det har jag vare sig råd med eller plats för. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag ska maila Odd Molly om detta.
      Ja prisbilden på Tradera är låg....
      Kram

      Radera
  2. Hmm, vad tråkigt när uppgifterna inte stämmer! Störigt rent av..
    Ha en bra torsdag!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gillas inte.....speciellt som det enligt Jolantas kommentar är olika kvalité i olika färger!
      En bra torsdag önskas dig också.
      Kram

      Radera
  3. Hej Titti!
    Jo, det stämmer. Kruxet är färgen, linnen i olika färger är gjorda i olika material. Jag har köpt 3 rethinker tanks igår, på den som är i suede och i mörkblått står att de är 100% bomull. Den Rethinker jag köpt i grey melange innehåller 65% polyester och bara 35% bomull, den är även "sladdrigare" i kvalitèn, tyvärr. Det har jag märkt för sent hemma... men men, jag är glad att linnena inte är för urringade i min storlek och att de är korta!
    Så trött på svenskt producerade linne som är gjorda för kvinnor med superlånga överkroppar eller att allt standartiseras för 1,80 cm längd, suck...
    Ha en toppendag!
    /Jolanta

    SvaraRadera
  4. Aha.....som du säger känns den med polyester sladdrig......jag föredrar 100 % bomull.
    Tycker att informationen i webshopen ska stämma.
    Ha en bra dag du också.
    Titti

    SvaraRadera