torsdag 4 april 2013

Att hälsa på thailändska!

Den här fina damen gör wai hälsningen.....den står utanför lägenheten vi bodde i senast.
Jag ska försöka hitta något liknande till vårt lilla hus.


Så här vackert hälsar flygvärdinnorna på Thai airways.
Ser ni den fina orkidéen....
Numera verkar det som bara passagerare i business-class och first class för en orkideé?

 Jag hade dock turen att få en orkidée senast, för en av personalen tyckte jag hade så vacker väska!
Ja jag fick t.o.m. två men gav den ena till en medpassagerare!

Fotot är från resan i aug .2012.





5 kommentarer:

  1. Vilken fin gest o hälsning!! Ännu finare om alla fick en orkidée o inte bara någon utvald beroende på plånbok eller var man sitter.. Gillar inte den typen av fjäsk alls.
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förut fick alla kvinnor en orkidée...men det är väl neddragningar som överallt annars...!?
      Kram

      Radera
    2. Förmodligen! Som sagt..gesten är fin!
      Kram,
      Annelie

      Radera
  2. Har sparat mina(torkade) Bara som ett minne;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukade spara mina tills nästa resa!
      Kram

      Radera