onsdag 20 februari 2013

Måste upprepas!!!


Ovan och nedan ser ni lämplig klädsel för att vistas runt om i byn Huay Yang....ja överallt i Thailand.
På stranden kan man förstås ha badkläder ! eller på egna området.


Jag vet att thailändarna i Huay Yang stör sig på manliga bara överkroppar och kvinnor i bikini t.ex. på Golf rangen och i affärer.
De vill inte säga till för det ligger inte i deras natur att påpeka sådant.
En kille-karl där vi bodde våra sista två veckor såg jag aldrig med tröja...han kanske hade glömt den hemma!?
Hyr man ut sin bostad bör ha en pärm med information till hyresgästerna där lite "regler" står...om det nu hjälper.
"Jag gör väl som jag vill" .....ibland kan det vara okunskap förstås....
Kanske skyltar efter vägen med bilder på lämplig klädsel!!! man måste vara övertydlig.

2 kommentarer:

  1. Förstår Thailändarna fullständigt!! Reagerar själv på dessa avklädda människor på restauranger/barer o affärer. Anser det hör till vanligt folkvett men är väl gammalmodig. Sedan får vederbörande vara hur snygga o vältränade de vill, lika osmakligt hur eller hur! Kanske det bor en liten Thailändska i mig, fniss.. Å snön fortsätter o vräka ner, obönhörligt!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
  2. Hjälp snö...det vill vi inte ha mera av....
    Vi måste tänka på att vi är gäster i Thailand och då hör det till god ton att ta reda på seder och bruk.
    Trevlig dag trots snön....
    Kram

    SvaraRadera