fredag 30 november 2012

Jag provar Odd Molly våren 2013 SS1


 Tog en tur till Dressed and Denim här i Umeå igår för provning.

 Först ut en oväntad favorit Lovely Knit yellow, med band i grått.
 Härligt kycklinggul.......åh den vill kanske komma hem till mig!
 Storlek 2 , normal passform.
 Finns också i färgen indigo.






Så nästa favorit!!....jaquard jumper, dark  scarlet.
Sitter snyggt på, bra längd på mig som har lite kort överkropp!
Storlek 2.
Den här tänker jag köpa ( tror jag!)


Jättesnygg baktill med lilla skärpet i grått och fina loggan
Även färgen mid grey har de.


Temptation jacket , färg chalk. Storlek 2, kanske något rymlig. Utan text baktill.
Jag "försvinner" i färgen...härliga färgen pink fanns tyvärr inte i min storlek...den hade nog blivit snyggare.


Så en klänning i härlig kvalité, day off dress, pink.
Här fick jag gå upp i storlek till 3...satt alldeles för tight upptill i storlek 2.
Söta volanger och tunnt skärp.
Älskar färgen...."hyfsat" pris 1299:-....den köpte jag.
Finns även i lite almost black.


Den här är jättesöt....day off hood cardigan . storlek 2 , normal passform.
Snygg baktill med motveck. Tyvärr luva...det är inte riktigt min grej, men jag kanske ändrar mig!
Finns också i lite almost black
999:-



De har gjort om lite i affären, Odd Molly har fått en bättre plats....alldeles när man kommer upp i rulltrappan.
En hel del från våren SS1 finns men jag provade inte allt.


Byxor med mönster i chalk.


Gauze frill blouse, en gammal klassiker vad jag förstår.
Färg pearl, randig.
Finns också i white.


Cotton anglaise  blouse white, finns även i almost black.



Lovely knit, indigo....mössor ses också.


Nedsatta priser på hudvård.
Disobedient jumper.
Den provade jag inte eftersom den finns hemma hos mig ( foton kommer senare...)
Är inte säker på att jag ska behålla den....sitter inte riktigt snyggt tyvärr, lite för rak i modellen.


Fick en pratstund med trevliga Marie Sjögren , agent för Odd Molly som var i butiken hela torsdagen.
En goodiebag fick jag....tjusiga broschyren för vår-sommar 2013....det kommer mera vackert!
Spegel ( jag fick 2!!) och dryck Female booster.
Kul att något lite extra anordnades här i norr.
Vill ni se mer av kläderna och priser kika in hos Odd Mollys webbutik som fått in en hel del nyheter.












12 kommentarer:

  1. Day off hood cardigan är jag sugen på! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är jättefin...snygg på....hyfsat pris....kram

      Radera
  2. Hej och tack för den fina provningen...nu blev jag sugen på att prova så jag måste nog åka förbi D ann D nästa vecka. :)
    Hälsningar Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de har en hel del fint....kul att det finns lite att köpa här i norr.

      Radera
  3. Så mycket fint du provar! Finns en hel del som lockar, klänningen tex. Själv har jag fått hem byxorna pearl, älskar dom, supersköna på.
    Nu skall vi strax börja adventspynta hemma hos. Det tycker jag om..
    Önskar dig en trevlig o skön 1:a advent!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Borde prova byxorna...använder dock aldrig byxor men vem vet.....
      Ska pynta här också och senare idag julbord.
      Det är lite busväder med lätt snöfall.
      Kram Titti

      Radera
  4. Hej!
    Jag är på jakt efter en röd Odd Molly Jaquard jumper - en liten chansning - du är möjligtvis inte intresserad av att sälja din?

    Ha det fint!

    Med vänlig hälsning, Tina
    uctee@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag vill inte sälja min.....den är så fin!
      Titti

      Radera
  5. Hej!
    Jag är på jakt efter en jaquard jumper - du är möjligtvis inte intresserad att sälja din?
    Mvh Tina
    uctee@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är tyvärr såld för ett tag sedan.
      Titti

      Radera