måndag 2 april 2012

Älskade Jennifer-Jenny

Jenny var min au-pairmamma så otroligt vänlig o vacker. På bilden ses hon med Benjamin till vänster, som jag tog hand om ( han var 8 veckor när jag kom till familjen). Guy hans yngre bror föddes sedan jag lämnat London.
Jag var och hälsade på några år senare...då Guy var baby.
Så dröjde det många år men kontakten fanns kvar via brev och vykort.
2000 tror jag det var åkte jag själv till London,  hade tagit kontakt med Jenny via mail....vi skulle träffas.
Så trevligt att återse henne, hennes nya make o framförallt lille Benjamin som blivit en vuxen man.
De bjöd på drink före maten o middag.
Jenny berättar då att hon är sjuk, har lungcancer.....det var svårt att förstå.....men hon var väldigt tunn o hostade en del.
Det här var i november...i februari dog Jenny.
Jag är så glad att vi fick träffas igen....tänker ofta på henne o kan fortfarande höra hennes röst inom mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar