söndag 25 mars 2012

23 Mars Odd Molly-dagen Del 1

Min dag 23 mars startar med första flyget 07.00 till Sthlm-Arlanda.
Jag flyger Norweigan.....nästan samtidigt avgår även SAS o Malmö Aviation så det är mycket folk på Umeå City Airport.
Naturligtvis måste jag ta av mig skorna i säkerhetskontrollen o skohorn måste letas!


Landar på Arlanda efter ca. 50 minuters flygning.
När jag stiger av planet hinner jag fota "mitt" älskade Thai-plan.....vi ses senare iår gamle kompis!
Flygbuss in till City-Terminalen, inte så mycket passagerare.
Tar tunnelbanan till Östermalmstorg och går genom Sturegallerian.
Det är någon slags "matfestival" jag får en påse med gratis frukost. Inte illa.
Juice, smörgås, yoghurt, müsli, thepåse och en burk med gröt!!! ( vatten ska tillsättas)
Marängkycklingarna fanns inne i "Östermalmshallen"
Passerar byggnationen av Café Ladurée en annan kär vän......har sitt ursprung i Paris på 1800-talet.
Serverar de mest utsökta bakverk, mest kända för sina macarons.
Rekommenderas.
Mitt mål för morgonen är förstås Odd Molly-butiken.
Jag hänger på låset 10.00 är första kund och får vara relativt ensam i affären under den 1 timme o 30 minuter jag är där.
Provar MASSOR o får förträfflig hjälp ev de gulliga tjejerna i butiken. De får agera mina personal shoppers.
Blir inte så mycket fotat.....
Jag hamnar som i trans inne i denna butik....så mycket vackert, så smakfull inredning, så trevlig personal......
Skulle nog kunna vara där en hel dag och bara NJUTA!!!
Jag lägger undan tre plagg....det visar sig vara en god idé för vid återbesöket på e.m. blir det inget provat och "tröttheten" infinner sig.
Jag provar bl.a denna underbara klänning i storlek 3....den bor i Umeå nu.
Sidenklänningen är fin men inget för mig,storlek 2 lite för snäv upptill ( på bilden) storlek 3 för vid!! .......två plagg till fick följa med .....visas en annan dag.
Fortsättning följer...............

2 kommentarer:

  1. Vilka coola marängkycklingar:) Så du köpte den fina! Bra köp! Kram

    SvaraRadera
  2. Men inga marängkycklingar köptes!!!

    SvaraRadera